The Waiting Room

Carole Douillard, The Waiting Room, 2014
Performance, 4 h, La Ferme du Buisson, Noisiel (FR)

For 4 hours, 6 men seem to be waiting for something or someone in the confined space of the white cube. This performative motif has its source in the urban practice of Hittism* specific to the public space of the Alégean. There, the relationship between public and private places is governed by gender. Hittism also gives substance to a whole idle youth and to unemployment, which takes its place in the streets.

* The term Hittism, to hold the wall, comes from the word « Hit”, wall in Arabic, associated with the French suffix « isme ».

Pendant 4 heures, 6 hommes semblent attendre quelque chose ou quelqu’un dans l’espace confiné du white cube. Ce motif performatif prend sa source dans la pratique urbaine du Hittisme* propre à l’espace public Alégien. Là, le rapport aux lieux publics et privés est régi par l’appartenance à un genre. Le Hittisme donne aussi corps à toute une jeunesse désœuvrée et au chomage, qui prend sa place dans les rues.

* Le terme Hittisme, tenir le mur, provient du mot Hit, mur en langue arabe, associé au suffixe « isme » français.